مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای سال ۹۹ حدود ۱۰ فقره آتش‌سوزی در عرصه‌های منابع‌طبیعی استان رخ داده است، مساحتی که طی این آتش‌سوزی‌ها تحت تأثیر قرار گرفت حدود ۱۳ هکتار بود.

آتش سوزي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، علی محمدی‌مقدم، مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: از ابتدای امسال حدود ۱۰ فقره آتش‌سوزی در عرصه‌های منابع‌طبیعی چهارمحال و بختیاری رخ داده است، مساحتی که در این آتش‌سوزی‌ها تحت تأثیر قرار گرفت حدود ۱۳ هکتار بود، شدت ۲ مورد از این آتش‌سوزی‌ها در منطقه جنگل‌ها و مراتع کارون ۴ بیش‌تر از سایر موارد بود.  

مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری ادامه داد: اقدامات پیشگیرانه از جمله ایجاد آتش‌بر، دیوار چینی در مناطق مستعد آتش‌سوزی برای جلوگیری از گسترش حریق، ایجا شخم در نوارهای عرضی مراتع و برداشت علوفه موجب کاهش تعداد دفعات و مساحت آتش‌سوزی شد.  

وی از به‌کارگیری ۹۰ نیروی محلی در قالب شرکت‌های تعاونی منابع‌طبیعی خبر داد و گفت: این افراد به صورت روزانه از جنگل‌ها و مراتع سرکشی می‌کنند و در موقع بروز حریق به سرعت وارد عمل می‌شوند و تا رسیدن نیروهای امدادی اقدام به اطفای حریق می‌کنند.  

محمدی‌مقدم عنوان کرد: همچنین با مشارکت جوامع محلی در ۶۵ نقطه بحرانی از نظر وقوع حریق کارآگاه آموزشی برای پیشگیری از وقوع آتش‎سوزی برای مردم محلی برگزار شد.  

مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری در پایان بیان کرد: بیش‌ترین موارد آتش‌سوزی در شهرستان لردگان بوده است، تا زمان اولین بارش امکان وقوع حریق در جنگل‌ها و مراتع استان وجود دارد.  

کد خبر 524377

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha